Kommunikationsansvarig på Kokpunkten

Fredag den 27:e februari kl 10:00 hade undertecknad ett inbokat möte med Kommunikationsansvarig på Kokpunkten vid namn Christoffer Tilstam.

Kokpunkten

Syftet med mötet var att jag ville presentera möjligheten för Kokpunkten att kliva in som del- eller helsponsor för trampbåtarna som troligen kommer att sjösättas nu till sommaren. Den uppfattning jag fick av Christoffer var att han gillade idén med trampbåtarna i Svartån och att vi troligen kommer att hitta en samarbetsform till säsongen.

Trampbåtarna är försedda med ett soltak. Detta soltak kan bära ett budskap som exempelvis en logotyp. Ytan är bra och synligheten för många västeråsare kommer att vara hög när trampbåtarna far fram och tillbaka på Svartån. Utöver synligheten stärks varumärke genom att exponeras och associeras med en mycket positiv aktivitet varför jag själv tror fler företag kan vara intresserade.

Fortsättning följer…

Efter mötet med Kokpunkten hade jag ett ytterligare möte med Mats Hedman och Monica Westlund i Stadshuset. Monika arbetar som PlanerareTekniska Kontoret i Västerås Stad. Det är Monika som hjälpt mig med tillståndet att få bedriva uthyrning av trampbåtarna i Svartån. Det är även Monica som nu kommer att vara behjälplig med att se över möjligheten för mig att få marknadsföra på soltaken.Hur märkligt det än låter måste man alltså ansöka om bygglov för att få pröva möjligheten att marknadsföra på soltaken. Får hålla tummarna för att det går igenom då verksamheten till stora delar behöver intäkter från sponsorer.

Mats var även han behjälplig med att fixa en kontakt till en person som var ansvarig för AMA Västerås där jag ska undersöka möjligheten att hitta en samarbetsform. Utöver det presenterade Mats lite innovativa koncept på hur man kan skapa ytterligare värde för sponsorerna vilket jag definitivt ska undersöka vidare.

You may also like...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *