Tramsig marknadsföring av Kokpunkten

Igår gjorde jag ett inlägg på Kokpunktens Facebooksida där jag länkade till inlägget ”Dyrt att besöka Kokpunkten?”.

Bara igår och idag har antalet besökare från det inlägget på Facebook genererat drygt 300 unika besökare till denna blogg. Roligt tänkte jag först men sedan insåg jag att Marknadsansvarig på Kokpunkten har accepterat att köpa ”Gillare” på Facebook.

Jämför jag exempelvis Kokpunktens antal ”Gillare” med Junibackens antal gillar har alltså Kokpunkten ca 40 % fler gillare än Junibackens Facebook-grupp. Junibacken startade sin grupp år 2009. Kokpunkten startade sin grupp år 2014. Kokpunkten har alltså drygt 18 000 Gillare mot Junibackens 11 000 Gillare.

Ajabaja. Lägg våra skattemedel på marknadsföring som kan generera besökare på riktigt och inte på virtuella besökare.

You may also like...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *